+40-265-21 55 51CONTACT
0item(s)

Nu aveți nici un produs în coș.

RO: Stimați Clienți, Temporar, programul de funcționare al Librăriei este stabilit în intervalul 9:30 - 14:00. Vă mulțumim pentru înțelegere! EN: Dear Customers, Temporarily, the Bookstore's operating hours are set between 9:30 a.m. and 2:00 p.m. Thank you for your understanding!

Product was successfully added to your shopping cart.
Precedent

Culegere de probleme din domeniul Dreptului Internațional Public. VOL. II (print alb-negru, copertă color)

Precedent

Cultural and Historical Perspectives on Body Image, Obesity, and Eating Disorders

Elemente de cultură organizațională în UMFST G.E. Palade Tg. Mureș

Prezentare Rapidă

Autor: prof. dr. Liviu Marian, prof. dr. abil. Rozalia Gabor

University Press, 2021
ISBN 978-973-169-729-1




Disponibilitate: În Stoc

66,00 RON

Detalii

,,În abordarea sistemică a analizei succesului unei organizații factorul uman este prioritar, prevalent. Înconjurat de multe necunoscute sensibile și subtile trebuie să recunoaștem că în oameni se găsește cultura și aceasta este exprimată prin atitudinile și acțiunile acestora. La nivel de organizație acest fenomen misterios cuantificat drept cultură organizațională, un câmp imaterial, pune în mișcare și optimizează un ansamblu de elemente fizice cât se poate de concrete.”(I.Abrudan,2001)

Thomas Watson jr. după o perioadă de mari succese cu compania IBM, sintetizând experiența managerială dobândită în lucrarea ,, A Business and its Beliefs” arăta că ,,.. o cultură poate fi susținută doar de un ansamblu coerent de principii, pe care să fie întemeiate toate politicile și acțiunile organizației. Apoi consider că cel mai important factor al succesului unei organizații este adeziunea la principiile respective...ele trebuie să fie puse mereu înaintea politicilor, practicilor și scopurilor.Acestea din urmă trebuie modificate întodeauna dacă se constată că încalcă principiile fundamentale...Pentru ca o organizație să facă față provocărilor unei lumi în continuă schimbare, trebuie să fie pregătită să schimbe totul în ceea ce o privește, cu excepția principiilor care-i animă existența .”

Arareori găsim lucrări în care să fie analizată și explicitată cultura organizațională a unei instituții chiar dacă subiectul în sine face obiectul multor cercetări științifice teoretice; motivele sunt multiple dintre care nu trebuie să neglijăm interferența pluridisciplinară și complexitatea factorilor implicați în fenomen. Cel mai des în practică percepem cultura organizațională prin consecințele sale și mai puțin prin elementele generatoare, cele care fac obiectul prezentei anchete. De multe ori apreciem contribuția culturii organizaționale la starea instituției în mod subiectiv, empiric în condițiile unor situații mai delicate, cu probleme operative sau strategice care necesită suport colectiv, soidaritate, asumarea responsabilitatății, creativitate și calitate în activitățile prestate.

Prezenta lucrare inițiată și patronată de Rectorului universității prof.univ.dr. Leonard Azamfirei în dorința de a radiografia principalele caracteristici ale culturii organizaționale a instituției nu este concepută și redactată ca o lucrare științifică, ea reprezintă o analiză managerială a unui sistem/fenomen intern complex al Universității de Medicină, Farmacie, Stomatologie, Științe și Tehnologie ,,George Emil Palade” din Tg. Mureș rezultată din fuziunea principalelor instituții universitare din arealul mureșan. Scopul declarat al demersului considerăm că a fost îndeplinit: de a pune la dispoziția cadrelor decizionale din instituție și nu numai, un tablou cât mai complect ,reprezentativ managerial, a principalilor factori de cultură organizațională.

Chiar dacă lucrarea este asumată de două cadre didactice ale universității aceasta nu ar fi fost realizată fără imboldul și sprijinul continuu al Rectorului instituției, un veritabil ferment și coagulant al schimbărilor atât de necesare mediului universitar românesc. Apoi nu trebuie să uităm contribuția decanilor,a specialiștilor din diferite departamente care au avizat obiectivele, instrumentele și metodologia de lucru, cărora le mulțumim și pe această cale.

Unii dintre cititori cu siguranță decidenți sau cercetători ai fenomenului, vor fi puși în situația să exprime ,,păi asta o știam” și este foarte bine, aveți certitudinea că percepția D-voastră față de problema respectivă a fost corectă și merită să vă implicati în optimizarea situației, alteori o să vă îndoiți de afirmațiile rezultate din anchetă și iarăși este bine, nu pierdeți timpul cu justificări ci formulați contraargumente dar mai ales soluții viabile, pertinente care să conducă tot la o stare mai bună.

De fapt, acest lucru îl face prezenta analiză diagnostic, realizată în anumite condiții care pot fi perfectibile: vă prezintă o ,,stare de fapt” care , oriunde și oricând mai poate fi îmbunătățită, pentru că nu trebuie să uităm că fenomenul analizat cultura organizațională a unei instituții este într-o schimbare continuă care trebuie cunoscută, planificată și gestionată permanent,cu atenția și respectul datorat resurselor umane, principala sursă de excelență managerială.

Autorii lucrării

Informații Suplimentare

Specializare produs Nu